RoRRtY ! 12 x 200 km ! (06 ian - 23 dec 2018)
RoRRtY ! 12 x 200 km ! (06 ian - 23 dec 2018)
La sfârșitul primului meu sezon al ciclismului de anduranță în care am făcut cele 4 brevete clasice (200 km, 300 km, 400 km și 600 km), nu fără emoții, decid să încep sezon 2018 cu o nouă provocare. În plin elan velo amator, eram hotărât, să le încerc pe toate. Așa am ajuns să mă înscriu la acest brevet. RoRRtY! Abrevierea vine de la România Randonneur Round the Year și presupune să parcurgi o cursă de minim 200 km în fiecare lună a anului fără întrerupere. 12 luni, 12 curse. Regulile sunt același cu cele de la cursele clasice. Singura diferență, față de o cursă clasică este că poți să îți alegi ziua și ora startului. Nu contează cu ce lună începi. În plus, un alt avantaj este că pot lua startul chiar din Pitești. Cum nimeni din orașul meu nu a participat la astfel de curse, nu există un traseu omologat, așa că, deschide google maps și caută un traseu de parcurs tot timpul anului. Optez pentru o rută care implică ceva diferență de nivel prin zone deluroase, iar ultima parte să traverseze o zonă de șes. Atunci când privești un traseu prin prisma unei hărți pare foarte ușor. Configurez cei 200 km aproximativ, că regulamentul nu te obligă să ai fix distanța de 200, ci îți permite o marje de +/- câțiva kilometrii. Ruta arată așa; loc de start centrul Piteștiului (Teatrul Davila) - Curtea de Argeș(7C) -Valea Iașului(7C) -Domnești(73C)- Slănic(73C) -Stâlpeni(732) -Valea Stâni(DC83)- Mioveni(73D) -Făgetu(741)- Ștefănești(7) -Găești(7) -Ionești(702G) - Recea(702G) -Pitești. Punctele de control fiind PC1 Pitești, PC2 Curtea de Argeș, PC3 Domnești, PC 4 Ștefănești, PC5 Găești, PC6 Pitești. Pentru validarea cursei, ciclistul trebuie să realizeze o poză în punctul de control, să realizeze o cumpăratura cu bon fiscal, din care să rezulte data și ora și să înregistreze cursa în format (gpx,fit) pe o platformă de specialitate (strava,garmin,etc).
Profitând și de o iarnă blândă fără zăpadă decid să încep această provocare în luna ianuarie.
#1
sâmbăta 6 ianuarie 2018
La 7:00, plec de acasă spre teatrul Davila, unde aveam locul de start. Ajung în centru, cumpăr niște baterii pentru far și stop, fac poză la bicicletă, pornesc gps-ul și la 7:35, încep aventura. Merg spre Curtea de Argeș fără oprire. Aici am primul punct de control în față la manăstire. Fac poza, cumpăr un baton de ciocolată și plec mai departe. Urmează o porțiune cu câteva cățărari. Trec prima cățărare și mă îndrept spre a doua, pe care o urc fără probleme. Coborârea spre Domnești este distrusă. Găuri, șanțuri, pierd foarte mult timp cu această porțiune, deși ar fi trebuit să mă ajute. Ajung în Domnești unde aveam un alt punct de control. Fac o pauză mică, ca să mă alimentez de la supermarket cu ceva de ronțăit, apoi plec iar la drum. Am încă o cățărare de făcut pe care o depășesc ușor, apoi urmează o coborâre de aproximativ 25 km până la intrarea în Stâlpeni. Intru pe DC83, trec prin Mioveni și după 40 de km rulați mă opresc în Făget. Aici mănânc un sandviș, câteva cipsuri și plec la drum. Ajung la Găești, apoi virez dreaptă spre Ionești, trec podul peste Râul Argeș și noaptea mă prinde la intrarea în județul Argeș, în localitatea Rătești. Traversez zona din localitate, cu populație de etnie romă, puțin temător că erau grupuri-grupuri pe la porți. În plus de când am intrat în Argeș drumul este execrabil de prost. La 18:48 ajung în Pitești la teatru, fac poza de control și cumpăratura, apoi plec spre casă.
PC1 7:27; PC2 9:28; PC3 10:56; PC4 14:12; PC5 15:51 PC6 18:47 TIMP TOTAL 11h20'
dealurile Muscelului fara zapada, in ianuarie si cerul violet
lantul Fagaras,alb...vazut din Faget (Mioveni)
la final de brevet,Teatrul Davila,impodobit
#2
sâmbătă 3 februarie 2018
Pregătesc repede 3 sandvișuri cu șuncă și brânză, iau bicicleta și plec spre teatru pentru a începe a doua tură din seria RoRRtY. În timpul nopți plouase destul de bine. Pe stradă sunt înca prezente bălți. Afară este senin și sper să țină așa cât mai mult deși s-au anunțat ceva precipitații. Februarie fiind, temperatura la ora 6:20 era pozitivă. Pornesc spre Curtea de Argeș. Odată cu ieșirea din Pitești apare și ceața. În localitatea Vâlcele, în preajma caselor populației de etnie romă m-au alergat niște dulăi de cred c-am ajuns cu pulsul la 180. Luminile și vesta mi-au fost de un real folos, ceață persistând până la Curtea de Argeș. Aici, odată ajuns se pornește și ploaia. Nu stau mult și mă pun în mișcare. Astazi câinii au o problemă cu mine. Înainte să încep prima cățărare un alt patruped, vrea să vadă cum stau cu pulsul. Asta nu este tot, episodul 3 din câinii și bicicliștii are loc în localitatea Robaia, unde alți doi patrupezi ieșiți dintr-o curte mă fugăresc destul de bine. Ploaia continuă să cadă, iar pauza din PC3 nu îmi aduce noutăți meteorologice. Jacheta softshell încă rezistă, ploaia nu a ajuns la următorul strat, în schimb încălțămintea este udă bine. În apropiere de localitatea Stâlpeni am fost forțat să cobor după bicicletă pentru că degetele de la picioare erau aproape înghețate. După câteva exerciții fizice pentru încalzit degete, am decis să merg ceva vreme pe lângă bicicletă. O idee bună, care m-a ajutat să-mi revin, deși gândul la abandon era uriaș. Ploaia a scazut în intensitate, iar în Ștefănești la stația peco a ieșit soarele. Profit puțin de acest moment ca să mă încalzesc, curăț noroiul de pe haine, rucsac și bicicleta. Plec spre Găești cu vânt din față, dar împing bine și la PC-ul de control nu zăbovesc, pentru că vreau să ajung pe lumină la Pitești. La ieșirea din județul Dâmbovița și intrarea în județul Argeș, în localitatea Rătești, de lângă o casă în construcție, fără garduri, se urnește o haită de câini spre mine. Mă dau jos de pe bicicletă și merg pe lângă ea până depășesc momentul. Ajung la teatru pe lumină, după o tură de 11h27', nu prea ușoară.
PC1 6:24; PC2 8:35; PC3 9:59; PC4 13:13; PC5 15:07; PC6 17:51 TIMP TOTAL 11h27'
in curtea manastiri (PC2)
dupa multe ore de ploaie
la final de brevet ,noroioasa
#3
duminica 11 martie 2018
Am ales ziua de duminica,pentru ca vremea era frumoasa, în prisma faptului că nu sunt anunțate precipitații. Fac ultimele pregatiri ale bicicletei și mă îndrept spre locul de start. Afară este racoare și nu pot pedala în tricou. Ma deplasez spre Curtea de Argeș, de data asta fara incidente. Trecerea prin localitățile Domnești și Stâlpeni a fost greoaie, datorită târgurilor. În Ștefănești reușesc să dau jacheta jos și să pedalez în tricou. Trecerea pentru a treia oară prin Rătești m-a convins că trebuie să caut un alt traseu. Atât drumul prost pe o distanță destul de lungă (20 km), cât și starea de siguranță ș-au spus cuvântul. Ajung la Pitești pe la 17:42, după 11h20'
PC1 6:22; PC2 8:18; PC3 9:43; PC4 13:00; PC5 14:43 PC6 17:42 TIMP TOTAL 11h20'
cam mult
#4
miercuri 11 aprilie 2018
Înainte de startul etapei a patra, m-am pus pe configurare unui nou traseu de 200 km. Am vrut ceva mai rapid, cu strazi bune fără probleme, să pot pedala în siguranță. După lungi calcule și versiuni de traseu mă opresc la una, care arată cam așa. Locul de start, același (Pitești, teatru) - PC 2 (Slatina, benzinarie) -PC3 (Costești,benzinarie) - PC4(Vâlcele, benzinărie) -PC 5 (Pitesti,teatru). După o noapte de neodihnă, chinuit de o tuse care refuză să se mai termine, fac ultimele pregătiri și merg spre centrul Piteștiului. M-am îmbrăcat ca de vară, fac poza de control și kilometru după kilometru înaintez spre Slatina, uimindu-mă și pe mine. Cunoșteam drumul, că în trecut l-am parcurs cu mașina de foarte multe ori, dar acum cu bicicleta era altfel. Pe porțiuni destul de lungi DN65 sau E574 are un metru de asfalt în afara benzilor de rulaj, ceea ce îmi permite să pedalez fără griji, iar șoferii nu sunt astfel nevoiți să încetinească ca să mă depășească. Datorită vitezei, în apropiere de Slatina era să cad, cu greu am reușit să ma redresez căpătând chiar și niște zgârieturi la picioare. Ajung în Slatină și drumul prin oraș este praf. În fapt în niciun oraș nu am întâlnit drumuri bune. La PC-ul de control, fac o pauză mică după 70 km rulați. Încep drumul de întoarcere spre Pitești și odată cu acesta începe odiseea vântului din față și al fals platurilor în urcare. Există și explicația cuvenită înaintări mele pe tur atât de rapid. În apropiere de Cerbu m-am oprit și am mâncat 3 mici. Am făcut bucla spre Costești 10 km dus, 10 întors, iar ultimii 40 de kilometrii au fost in jurul Pitestiului. De la Albota stațiune, traversez Piteștiul până la Podul Viilor. De aici continui pe DN73 până la benzinaria LukOil din Mărăcineni, unde virez stânga spre Budeasa. Merg pe marginea lacului până in Valea Mărului -Calotești unde virez stânga spre DN7C. Aici fac ultima oprire la PC-ul de la benzinărie. Pentru că timpul era bun, am zăbovit mai mult. De aici până în centru la teatru mai sunt 17 km de parcurs. Ajung la linia de finiși în 10h14', cel mai bun timp de până acum din acestă serie de brevete.
PC1 5:37; PC2 8:36; PC3 12:30; PC4 14:52; PC5 15:51 TIMP TOTAL 10h14'
altceva
#5
miercuri 2 mai 2018
Mă trezesc pe la 5:30 și pregătirea bicicletei dureaza aproximativ o oră. Ajung în centru și fac poza de control, pornesc dispozitivele și constat că am uitat mănușile acasă. Este răcoare, dar se merge bine. Drumul până la Slatina, ca formă geofizică traverseaza opt văi. Este o formă clasică de podiș. Nu am scăpat de urcări nici pe această rută, în schimb drumul este foarte bun, pentru rulaj. Am făcut sub 3 ore până în oraș. În Slatina stau ceva vreme în PC, beau o doză de cola, apoi pedalez spre Pitești. Vântul din față nelipsit mă înfrânează mult, nici măcar de coborâri nu mă pot bucura. Ajuns in bucla de la Costești dau într-o gaură de-i plâng de milă bicicletei, din fericire scap fără pagube. Ajung la penultimul PC și în benzinărie erau doua echipaje de poliție. În scop personal sunt interogat de unul din polițiști vis-a-vis de cursele pe care le desfășor. Ultimii 17 km au fost ușori și in felul ăsta reușesc să termin și a 5-a cursă.
PC1 6:31; PC2 9:18; PC3 13:31; PC4 16:14; PC5 17:22 TIMP TOTAL 10h51'
odihna
#6
joi 21 iunie 2018
Pregătit să încep și cursa 6. Plec de la teatru cu cerul înnorat deasupra, dar cald. Modificările aduse bicicletei pentru tentativa de a încerca luna viitoare SR600 cu 10000 m D+, îmi aduc în prim plan un zgomot ciudat la angrenaje, dar nu întâmpin probleme de locomoție. Aproape de ieșirea din județul Argeș, pentru că imi era foame, am oprit la grătare și am comandat 4 mici pe care i-am mâncat foarte rapid. Cu 15 km înainte să ajung la Slatina a inceput să plouă. Mă opresc în PC și beau o cola, la masă în restaurantul benzinăriei. Mă echipez cu hainele de ploaie și plec spre Pitești. Cam două ore au durat precipitațiile, iar după ce s-au oprit a început să bată vântul. Ajung la Costești la PC. Fac și aici o pauză mai mare, iar când mă pun în mișcare, nu apuc bine să dau două pedale că se aude lanțul hârâind. Ploaia și bălțile au spălat tot angrenajul. Cât de deranjant poate fi acest zgomot! Dar înaintez și mulți kilometri nu au mai rămas. Ajung la PC4 și mănânc o pungă mică de cipsuri pentru sare. Când ajung în Bascov mă opresc pe la Florin și stau de vorbă cu el pentru că nu eram presat de timp. La final ajung în timpul regulamentar.
PC1 7:26; PC2 11:02; PC3 14:49; PC4 17:53; PC5 19:04 TIMP TOTAL 11h38'
ploaie si iar ploaie
#7
duminică 29 iul 2018
Cursa 7 începe cu întârziere și constrâns de timp. Abia găsesc această zi de duminică să mă desfășor datorită altor evenimente avute în această lună. Ajung după 4 ore în Slatina, ars de soare. A fost cel mai mare timp scos între Pitești și Slatina. Se vedea că nu aveam vlagă. Tusea ș-a spus cuvântul la fel și lipsa de odihnă. De la plecarea din PC2 am mers relativ bine. Aveam 6 ore și 98 km. Următoarele două ore au fost de coșmar am reușit să parcurg doar 22 km. Norocul meu a fost că jumătate din bucla de 20 km spre Costești am mers mai bine și am caștigat ceva timp. Nici nu vreau să mă gândesc la abandon. Asta ar însemna să se anuleze totul și să încep iar o serie nouă. Cum din luna iulie mai erau decat două zile, nici măcar timp pentru a încerca o nouă cursă nu mai aveam. La Costești fac o pauză de o jumătate de oră. Mă pun in mișcare și cele 12 ore de cursă mă prind în PC4, tot fără vlagă. Mai aveam la dispoziție 1h30' ca să parcurg 17 km, din timpul total de 13h30'. Într-o zi bună puteam să-i fac chiar într-o jumătate de oră, dar nu azi. După 6 km rulați, se pornește o ploaie torențială, care m-a făcut fleașcă în 200 metri. Decid să continui și bine am făcut. Ud din cap până în picioare, termin cursa în 12h46'. Astfel reușesc să rămân în carți.
PC1 8:30; PC2 12:53; PC3 16:59; PC4 20:22; PC5 21:16 TIMP TOTAL 12h46'
se circula si noaptea
#8
duminică 5 august 2018
Pregătesc o nouă cursă cu multe semnificații și premiere. În primul rând merg cu MTB, pe asfalt, o distanță de 200 km, pentru că bicicleta de șosea a primit revizia cuvenită pentru o altă aventură de 1440 km (Drumul Dunări). În cazul în care nu reușesc să termin cursa de 1440 km, acest brevet de 200 km poate conta pentru seria de 12 curse consecutive. Aplic sintagma "cine se trezește de dimineață departe ajunge" și mă îndrept spre teatru. La 3:30 plec în cursă, deși afară era răcoare, dar plăcut. Până la Slatina fac 3h20', un timp destul de bun. Nu stau mult în PC2 și apuc pe drumul de întoarcere. Ajuns la Costești în PC3 am un mic clinci cu lucratori din benzinărie care nu mai m-au lăsat să fotografiez bicicleta la ei pe platformă. Nu-i nicio problemă, peste drum de ei este și mai bine. Era 11:21 și odată cu ora prânzului se pune și căldura. Și ce caldură! Reușesc să ajung la finiș după 12 ore, ținând cont de profilul bicicletei
PC1 3:33; PC2 7:00; PC3 11:21; PC4 14:31; PC5 15:38 TIMP TOTAL 12h05'
este si ea parte din randonneurs
#9
marți 18 septembrie 2018
Afara este racoare și mă pregătesc să plec in a 9-a cursă din brevetul RoRRtY. La 7:03 pedalez intens spre Slatina. În apropiere de oraș s-a întețit și vântul, care bate din spate și astfel am reușit să ajung în aproximativ 3 ore. Nu am stat mult in PC și am plecat spre următoarea bornă unde am ajuns destul de repede față de alte curse, chiar spre uimirea mea, deși vântul din față era prezent. La finiș ajung la fel de repede și astfel termin cursa într-un timp foarte bun. A fost una din cursele mele bune, unde m-am simțit puternic de la început până la sfârșit. Astfel reușesc să termin și a 9-a cursă. Mai rămân 3.
PC1 7:03; PC2 10:11; PC3 13:59; PC4 16:32; PC5 17:35 TIMP TOTAL 10h32'
#10
sâmbătă 13 octombrie 2018
Start și în a 10-a cursă a brevetului. Ora 7:27 mă găsește pedalând intens spre Slatina, cu o oarecare bucurie în ochi, chiar dacă afară era frig. Ajung în Slatina în 2h45'. Chiar și cu inerția asta am avut ochi pentru culorile toamnei încântătoare. Pe drumul de întoarcere, cu un vânt rece din față am facut multe opriri pentru fotografii. Aveam cursa în mână, mă simțeam bine, pedalam bine, doar o problemă tehnică gravă mă putea opri. În pădurea de la Budeasa m-am oprit și am început să culeg ghinde. Chiar dacă era racoare, soarele strălucea intens. După ce ajung la teatru și închei astfel și a 10-a cursă, pot spune, că această etapă a fost cea mai plăcută ochiului. Timpul în care am terminat cursa nici nu a mai contat.
PC1 7:27; PC2 10:18; PC3 14:32; PC4 17:31; PC5 18:30 TIMP TOTAL 11h03'
toamna,altfel de culori
cateva ghinde
#11
joi 15 noiembrie 2018
Afară este ceață și frig. Ajung la teatru și pregătesc ultimele detalii. Pun vesta reflectorizantă, aprind luminile și încep penultima cursă. Din cauza vizibilități reduse și a întunericului încă prezent, sunt expus destul de mult in trafic, chiar dacă aveam și la picioare elemente reflectorizante. După ce ies din Pitești ceața era la fel de deasă. Deși aveam spațiu suficient pe asfalt în afara carosabilului am decis să pun frontala invers pe cască și să aprind lumina roșie. Chiar și după ce s-a făcut lumină ceață a persistat într-un strat foarte dens până la Slatina. În județul Olt, de la un restaurant de pe stânga, în sensul de mers spre Slatina, o haită de câțiva câini mi-au simțit prezența și s-au năpustit asupra mea. Fiind ceață foarte deasă nu au luat în seamă mașinile care circulau pe DN. Din păcate, pentru unul din câini, am auzit o bubuitură puternică niște injurături și totul s-a scufundat în liniște. Am facut 3 ore și ceva până în PC. Beau o doză de cola, apoi plec la drum. Ceața s-a mai ridicat și după 15 km rulați spre Pitești, cerul devine senin. Soarele încălzește slab, dar tot este mai bine ca valul de ceață persistent. În plus după alți kilometrii rulați, spre uimirea mea, pentru o bucată scurtă de drum am avut vânt din spate. Totuși ajung destul de repede la Costești unde profit la maxim de soarele blând. După 160 km rulați mă simt puțin obosit și pedalez mai încet. Timpul pentru finalizarea cursei nu este în pericol. Fără mari emoții termin și etapa 11.
PC1 6:21; PC2 9:34; PC3 12:42; PC4 15:34; PC5 16:49 TIMP TOTAL 10h28'
se circula si pe ceata
#12
duminica 23 decembrie 2018
Ultima etapă a brevetului, în ce zi să fie? Multe necunoscute legat de data de start. Vreme nefavorabilă, evenimente în familie, servici. Nu vreau să mă gândesc, după ce am facut 11 curse consecutive să o ratez pe ultima, ca să încep totul de la capăt. Tocmai anul ăsta s-a găsit să ningă în decembrie și ce ninsoare. Clar nu este de mers cu bicicleta de șosea! Ar fi mult prea riscant datorită cauciucurilor fără striații. Găsesc informați pe net, că drumul spre Slatina este curățat și se circulă fară probleme. Aleg data de 23. Ca să termin pe lumină trebuie să plec pe întuneric, așa că la 5:48 sunt în drum spre Slatina. Am din prima parte de o surpriză placută, afară nu este ger, așa că nu o să-mi înghețe degetele de la picioare, chiar dacă am băgat niște șosete mai groase. În schimb, după câțiva kilometri rulați constat că nu îmi merge afișaju de la ciclocomputer. Decid să continui înaintarea fără să mai opresc. Singura parte proastă era că nu vedeam viteza de deplasare, în rest la a 9-a prezență pe aici cunoșteam drumul și aveam idee de timpii pe care îi fac intre PC-uri. La ieșire din Pitești în câmp deschis spre uimirea mea, vântul bate acum din față. Opt ture din spate și a 9-a din față. Nu este o problemă în sine ca oricum cobor ușor și ajung destul de bine la Slatina. Aici, în timp ce mâncam un sandviș în restaurantul din benzinărie, au început să mă doară mușchii de la picioare. Plec din PC fix după cele 4 ore alocate acestui segment. Într-o mică organizare și strategie, aveam niște timpi propii in care trebuia să mă încadrez ca să pot termina cursa fără probleme. Întoarcerea și odiseea vântului din față s-a încheiat, fix când aveam nevoie cel mai mult de acest lucru. Ce bine a fost cu vânt din spate până la Costești. Ajunul Craciunului mi-a dat energia ca să termin și această ultimă cursă din brevetul RoRRtY și să fiu alături de Max când vin colindătorii. 12 luni 12 curse x 200 km. Finalizat!
PC1 5:48; PC2 9:40; PC3 13:44; PC4 16:41; PC5 17:39 TIMP TOTAL 11h51'
perfect prin zapada
rasarit timid
de data asta fara frunzele portocali
prima varianta de traseu pe care am rulat x3
a doua varianta de traseu pe care am rulat x9
trofeul dedicat evenimentului
Concluzii:
-primul traseu a avut o diferență de nivel de 1236 m D+
-al doilea traseu a avut o diferență de nivel de 1320 m D+