BRM200 Randonneur! Drumul Sudului ! (12 apr 2022)
BRM200 Randonneur! Drumul Sudului ! (12 apr 2022)
9 aprilie,data la care se deschide sezonul ciclismului de anduranta,de anul acesta cu populară cursa de 200 km.Ce inseamna aceasta abreviere BRM?în traducere , Brevets De Randonneurs Mondiaux.Ma trezesc pe la 4:45 și fac ultimele pregătiri pentru a fi prezent la startul de la București.
Dar pana sa iau startul,sa va spun cate ceva despre ciclismul de anduranta.A aparut ca ramura sportiva a ciclismului,acum mai bine de 100 ani,la noi in tara cu cativa ani în urma.Chiar anul trecut a avut loc cursa aniversara de 100 ani a turei de 200 km,la care eu am participat.
Spre deosebire de alte ramuri ale ciclismului,acesta presupune,parcurgerea unor distante standard de 200 km,300 km,400 km,600 km,1000 km,1200 km +,in niste timpi standard.Adică,cursa de 200 km trebuie parcursă în maxim 13h30',cea de 300 km în 20h,cea de 400 km în 27h,cea de 600 km în 40h,cea de 1000 km 75h.Avand in vedere ca acestea trasee sunt lungi,pe parcursul lor sunt puncte de control cu timpi.Cum sunt calculati acesti timpi.De exemplu la cursa de 200 km;Impartim distanta(200 km) la numarul de ore maxim in care trebuie sa termin cursa(13h30) si iti da viteza minima de deplasare incluzand si pauzele/stationarile(15 km/h).Adica un timp (overall avg),care rezulta din media de deplasare si timpul cat ai stationat,ca trebuie sa mai faci si pauze,sa mananci spre exemplu.Acest "overall avg",la sfarsitul cursei nu trebuie sa fie mai mic de 15km/h.
Timpii din punctele de control respecta aceiasi metoda de calcul.In plus daca nu reusesti sa ajungi la timp într-un punct de control,ești obligat ca în următorul sa ajungi în timp.Dacă ratezi doua puncte de control este eliminat din cursa,asta face ca aceste curse să fie mai dinamice.Despre echipament,hrană și altele o sa va povestesc in alte postari.Cert este,că deși am căutat pe internet informații despre ciclismul de anduranta,mai ales hrana ciclistului,pregatirea fizica,nu am reușit sa găsit multe lucruri,așa ca o sa scriu despre experiențele mele.Astăzi este al șaselea sezon în care eu iau startul, încă nu am găsit o formula standard,de abordare,deoarece fiecare cursa are particularitatea ei(teren,condiții meteo,starea carosabilului,bicicleta,ciclist,etc).
Sa revenim la zona de start.Găsesc loc de parcare pe o strada adiacenta bulevardul Kiseleff,în apropierea Arcului de Triumf.Era 7:20, cand mă apuc sa scot bicicleta din masina si sa fac ultimele pregătiri(asamblat bicicleta,uns lanț,configurare gps,vestimentatie). Totodată ,servesc și micul dejun(iaurt cu cereale,preparat acasă).La ora 7:40,sunt prezent l a locul de start pentru a semna declarația de participare și a primi Brevet Cardul și foaia de parcurs.
După cum se vede în poza,pe acest Brevet Card,există un număr de concurs(043),numele,punctele de control,cu kilometri aferenți și timpii limită.El trebuie completat pe traseu,cu ștampila de la P.C.,după caz,fotografii, bonuri fiscale,semnături.În plus fiecare ciclist participant trebuie să înregistreze cursa pe o platforma(strava,garmin,etc).Gata de start.Cursa de astăzi se numește SOUTH ROAD .
După discursul organizatorului și poza de grup,la 8:03 un pluton de 60 și ceva de cicliști ne pornim în trafic dinspre intrarea în parc Herăstrău fix în giratoriu de la Arcul de Triumf ocupand o banda întreaga perfect regulamentar,spre nemulțumirea multor șoferi.
Mai jos,o sa redau la liniuță situația mea la anumiti kilometri(pauze de masa,de fotografie,oboseala,altele).
-km 0,se pleacă din fata parcul Regele Mihai 1 Al României(fost Herăstrău),Arcul de Triumf
-km 2 se intra pe Calea Victoriei și se traversează centrul vechi deplasandu-ne spre Piata Uniri.Mergem pe pista amenajata de biciclete.Plutonul se rupe in mai multe grupuri,datorita semafoarelor.Ne apropiem de iesirea din judetul Ilfov,traversând ultimele doua localitati Jilava si 1 Decembrie și deja rulez de 36 minute.
-km 24, fix o ora trecută de la start,mă găsește traversând podul peste Râul Argeș,momentul în care mă rup de grupul care rula cu 30 km/h.De aici urmează o linie dreapta pana în localitatea Călugăreni,unde a avut loc bătălia lui Mihai Viteazu
-km 32 vine și cu prima pauza scurta,de 5 minute, la monumentul dedicat bătăliei de la Calugareni.
-km 52,urmează o coborâre de cativa km cu o belvedere deosebita,până în localitățile limitrofe orașului Giurgiu,cazul nostru loc. Daia.Drumul până aici,l-am parcurs lejer,ne mai fortand.Am preferat sa ma uit in stanga sau dreapta,deși natura în luna aprilie nu este prea îngăduitoare cu noi.
-km 64 intru in orasul Giurgiu.
-km 68 ,ajung la al doilea P.C. la Consilul Local Giurgiu,conform Brevet Cardului,primul P.C. a fost locul de start.Merg în interiorul Consiliului Judetean Giurgiu,pentru a pune ștampila și a trece ora pe Brevet Card.Organizatorul ne servește cu apă,cola,banane si batoane cu cereale.O pauza de 15 minute.
-km 76-90 se bifurca drumul DJ503 si noi mergem pe DJ503A.De aici urmeaza o zona valonata,cu multe urcari si coborari scurte,dar care iti solicita picioarele.
-km 90 tranzitez localitatile, Izvoarele,Chiriacu,Cucuruzu, iar in cea din urma am gasit o cismea cu apa potabila si rece.Am facut un plin de rezervor,dar si de bidoane.
Prefer sa combin utilul cu placutul,fiind si cea mai frumoasa portiune de traseu.Drumul merge paralel si chiar interescteaza pe alocuri diverse balti.
-km 100 localitatea Rasuceni,unde virez stanga pe DC24 si caut un loc unde sa pot sta jos ca sa mananc.Dupa 5h05' de la start si 105 km parcursi,incep sa ma resimt.Cadenta nu mai este constanta si trebuie ceva hrana cosistenta.In special hrana cu proteina animala.Asa ca pe un capat de pod servesc o tortilla cu cola.
După o binemeritata pauza ,plec la drum.Din fata suflă un vânt destul de tare,noroc ca bucata rămasă de parcurs nu măsoară mai mult de 4 km
-km 108 intrăm pe DJ503,un drum spectaculos,deoarece a trebuit sa fac slalom printre craterele din asfalt,care erau fără număr.Unele găuri erau pe toată lățimea străzii.Noroc că nici aceasta porțiune de traseu nu a fost lungă,aproximativ 4 km
-km 114 intersectam DN6 în loc. Draganesti-Vlasca,dar nu mă opresc aici ci continui sa rulez ca mi-am revenit și cadența este buna.
-km 116 mă opresc lângă mănăstirea Pantocrator și admir frumoasa construcție.Pentru a doua oară aici,nu rezist fără sa fac cateva poze din unghiuri care sa o pună în evidență cat mai bine.
-km 121 al treilea PC ,loc.Botoroaga,pizzeria La Yannis.Desi stiam de acest P.C,am uitat sa opresc si sa bifez brevetul.Este pentru prima data cand mi se intampla asa ceva.
-km 127,odata cu iesirea din localitatea Mosteni,am de strabatut 8 km printr-un camp imens in linie dreapta pana in localitatea Videle.
-km 138 DJ601,Constat ca am ratat P.C. si fac poza, iau bon fiscal de la benzinaria de la iesire din loc.Videle
-km 155 Obedeni,ma suna Iulian,organizatorul si imi spune ca nu sunt pe lista,ce s-a intamplat cu mine?I-am povestit isprava si am gasit intelegere pentru a repara greseala si a merge mai departe.
-km 160,traversez o liziera de padure de stejar si imi sare in ochii,podul de flori galbene.
-km 161,in loc. Podisor,la scoala,in statia de autobuz,opresc pentru pauza de masa.Aici servesc a doua tortillia si un bidon de iaurt cu cereale,pentru a finaliza cursa fara probleme fizice cu o cadenta buna.Mai aveam aproximativ 50 km pana la final.
-km 175 trec podul peste Arges,o poza in aval cu raul de acasa.
-km 187 cand trec pasajul rutier peste A1 am fix 10 ore de cand am plecat de la start,deci este ora 18:03.
-km 200 mă prinde în localitatea Chiajna,traversând cel mai critic nod rutier de pe traseu.Intersectia Centuri Bucurestului.Nici măcar nu am îndrăznit sa misc mana de pe ghidon,iar ochii și urechile și-au dublat dimensiunile.Gatul de lup,a devenit mult mai flexibil.
Prin București am reușit sa merg destul de bine,fara probleme in trafic.Pe Podul Grant mi-a atras atentia noua arena a echipei de fotbal Rapid.
Ajung la sosire după 11H10'.Se consemnează în Brevet Card.Primesc frumoasa medalie,contra cost(30 lei).Îmi iau la revedere de la organizatori și mă îndrept rapid spre masina,nu înainte de a mai face o poza cu Arcul de Triumf la apus.
În concluzie:Traseul a fost unul ușor,dintre cele mai ușoare,pentru ca diferenta de nivel a fost de doar 700 metri,deci nu am avut mult de urcat.Vremea a fost foarte buna de pedalat.Doar pe mici sectoare de drum s-a resimtit vantul din fata.Nu am nicio problema musculara,articulara sau de ordin intern.Bicicleta nu mi-a creat niciun fel de problema,a mers exact cum am vrut.Hrana am gestionat-o bine,nu am resimtit decât la jumătatea cursei nevoia de a manca prin vocea muschilor de la picioare.Overall Avg al cursei a fost de 18,9km/h.
Demontez bicicleta(rotile),o bag in masina si plec spre Pitesti,multumit ca finalizez inca o cursa BRM cu bine.De fiecare data cand pedalez pe distante lungi,realizez o conexiune cu mine