BRM400 Randonneur! Drumul Vestului ! (21-22 mai 2022)
BRM400 Randonneur! Drumul Vestului ! (21-22 mai 2022)
A venit timpul pentru cursa de 400 km.BRM400. 27 de ore la dispozitie pentru a finaliza cursa,6 puncte de control,mers de noapte.Aceste curse sunt organizate sub licenta Audax Club Parisien,iar pe langa medalie se mai primeste si un numar unic de inregistrare.Astazi,inainte de start sa vorbim putin despre bicicleta.Ciclismul de anduranta nu este un sport ieftin.O bicicleta bunicica,care sa indeplineasca niste cerinte minime costa de la 3500-4000 lei in sus.A mea (Btwin Triban 520) a costat,acum 7 ani,ceva mai putin si am cumpatat-o fara a sti ca la un an distanta o sa practic ciclismul de anduranta.Desigur,de-a lungul timpului am facut mai multe substituiri ale diferitelor componente,ca ea sa corespunda cat mai bine nevoilor mele.Multe dintre aceste schimbari le-am aflat pe parcurs pentru ca informatiile le aflam de la diferiti ciclisti,de p e net,astfel in cei 5 ani am indurat diverse.Una din partile cele mai importante ale bicicletei este saua.Peste saua din dotare care imi cauza un disconfort la turele lungi,am pus o husa cu gel,care m-a ajutat oarecum dar nu a fost indeajuns.Asa am mers doua sezoane.Apoi am inlocuit saua bicicletei cu o alta sa cu gel si decupatura centrala.Aceasta șa mi-a asigurat confortul dorit si este functionala si in prezent.Despre sei, se pot spune foarte multe lucruri,iar preturile cresc in functie de calitate, producator.Exista insa o etapa importanta,in ceea ce priveste alegerea șeii,o etapa peste care eu am sarit.Dispozitivul care masoara distanta dintre oasele ischiatice,in urma careia poti sa-ti alegi saua potrivita.Insa si saua perfecta,pe distante lungi nu te scapa in totalitate de disconfort.Dar,putin de aici,putin de dincolo se aduna.
Dupa cum m-am obisnuit o sa descriu la liniuta situatia mea in diverse puncte ale cursei de 400 km.
Dupa ce semnez declaratia pe propia raspundere, primesc Brevet Cardul si foaia de parcurs.Apoi se tine sedinta tehnica care include informatii despre traseu(portiuni de drum cu probleme,locuri unde putem servi ceva,verificare echipamente folosite pentru mersul de noapte,etc),iar la ora 8:00 se da startul.
-km 0 Arcul de Triumf P.C. 1.Plec in grup cu totii ciclistii,traversam o parte din Bucuresti si pana in Chiajna raman alaturi de un grup de 6 ciclisti.Pedalam cu o medie de 25km/h.Ma tin de grup in coada lui si ajung in formatul asta pana la kilometrul 53.
-km 49-53 intre localitatile Crevedia Mare si Roata Mica,pe acest sector de drum prost,ma rup de grup.Dispozitivele conectate la bateria externa au inceput sa cedeze si ca sa evit alte stricaciuni am lasat-o incet.
Foto:Iulian Ene
-km 64 prima pauza dupa 2h:36' de mers continuu,mai mult sa verific starea bicicletei.
-km 72 Videle,traversez orasul spre iesire
-km 73 Videle,pauza de masa,la restaurant Casa Verde la ora 11:07.Colegii din fata,de care m-am rupt mai devreme s-au oprit la acest restaurant pentru pauza de masa.Pana sa intre in restaurant i-am prins din urma si m-am oprit si eu.Aici servesc o omleta si un pepsi la 0,5l.Cost 17 lei(10 lei omlete,7 lei pepsi).Cand sa plecam spre p.c. 2,un coleg,constata ca are pana.La 11:55 reusim sa plecam cu totii.
-km 87 Botoroaga,Pizzeria Yanis P.C. 2,iau 0,5 ml apa plata,beau jumatate,iar in cealalta jumatate pun electrolitii.Am 4h39' de cand am plecat de la start.De obicei,in functie de traseu planul meu este sa fac 100 km in maxim 6 ore cu pauze cu tot.Sunt in grafic.Overall-ul era 18.9 km.
-km 89,dupa ce ies din localitatea Botoroaga pe dreapta,un camp nu foarte mare de flori imi sare in fata.Predomina rosul(macul).Nu puteam sa nu ma opresc pentru cateva cadre.
-km 109,localiatea Orbeasca de jos,la primul magazin aparut in fata,ma opresc pentru pauza de suc rece,vantul sufla foarte tare din fata,iar rafalele iti opreau mersul intr-o cadenta buna.
-km 122 pauza de apa in loc.Licuriciu.Nu doar vantul este problema ci si caldura,hidratarea fiind iminenta.Inca bate vantul din fata iar drumul nostru este in continuare pe directia vantului.O vizualizare simpla a harti ne arata ca avem aproximativ 76km cu vant din fata.Mergem cu 21km/h.Pe acest segment am facut jonctiunea cu Laurentiu,un coleg ramas in urma.
-km 140,pauza de masa in loc.Magura cu Liliac,Mai exact,la iesire din localitate ne oprim la magazinul "La doi pasi".Caldura foarte mare 29 grade.Mananc un sandvis,doua barni si o cola.Aici resimit primele dureri musculare.Ma dor muschii din jurul genunchilor.(muschiul drept femural fiind unul dintre ei.)pt. ca inainte de pauza asta am avut cateva catarari scurte,dar cu panta mare.
-km 143 trecem pe langa padurea Vedea
-km 146 traversam Rosiori de Vede
-km 153 loc. Maldaeni,Fam. Valcea P.C. 3.Acest p.c. este in curtea unei biserici si a fost o reala surpriza sa constat ca primirea ne-a facut-o chiar familia organizatorului.O adevarata masa festiva ne-a fost desfasurata in fata.Am mancat 3 mici,un ecler si m-am odihnit la umbra.Dupa ce ne luam la revedere,plecam la drum bine ghiftuiti.Mai avem de infruntat 9 km de vant din fata.Vantul bate dinspre est,conform rozei vanturilor EEN,aproape perpendicular pe directia de deplasare.
-km 163 odata cu schimbarea directiei de mers spre sud,directia orasului Turnu Magurele,scapam de vant(ce bine este!ce usor se pedaleaza!sa tot mergi pe bicicleta!)coborand dintr-o albie superioara a raului Olt,in una inferioara.Drumul pana la Magurele fiind unul valonat.Gasim un izvor cu apa rece unde facem o pauza mai mare.Tot pe acest sector de drum prindem si un apus superb.
-km 219 intrarea in Turnu Magurele ne prinde la lasarea noptii.Dupa ce traversam localitatea,pentru a ajunge la p.c.4 ,care este situat la o benzinarie in drum spre Alexandria,gasim un magazin Lidl aproape de iesire.Intram pe rand,sa ne aprovizionam.Mai avem de parcurs 170 km,in plus urmeaza sa circulam noaptea,echipamentul refrectorizant fiind obligatoriu.Probabilitatea de a gasi magazine deschise in regim non-stop este mica spre deloc.Dupa aprovizionare,mergem la benzinaria RedOil unde avem p.c.-ul de control 4.Ne este semnat si stampilat brevet cardul,apoi ne asezam la masa sa mancam ce-am luat de la Lidl.Avem surpriza ca la masa sa intalnim un coleg care a abandonat, pentru ca a mers extrem de tare(o medie de 35km/h) si s-a accidentat la genunchi.
-km 267 intram in Alexandria.Drumul pana aici a fost foarte bun.S-a mers extrem de repede.Sectoare de drum am mers cu o medie de 29-30 km/h.Desi noapte,era destul de cald.Am facut decat doua pauze mici pana in Alexandria.Dupa ce traversam orasul ne oprim spre iesire intr-o benzinarie omv.Aici facem o pauza mai mare.Suntem prinsi din urma de un grup mai mare de ciclisti care se opresc si ei aici.Plecam la drum.In loc.Vitanesti datorita lacului de acolo am resimtit un aer foarte rece si pedalam intens sa ne indepartam de zona aceasta.De fiecare data cand mergi noaptea si treci prin zone cu lacuri sau albii joase ale raurilor se resimte o temperatura scazuta.
-km 326 dupa ce mergem aproape 35 km prin campurile reci din sud,traversand maxim 3 sate ajungem din nou la Videle.De data asta p.c.-ul 5 este statia peco,Oil Tri Invest.Aici ne este semnat si stampilat brevet cardul.Dupa cativa kilometri parcursi,renunt la echiparea de noapte,fiind ziua in toata regula.Oboseala se resimte si pauzele sunt mai dese.De altfel si lipsa somnului,trage la pauza :).Cand gasim cate o banca libera sau un cap de pod mai inalt,in fata unei curti ne oprim si stam cateva minute intinsi.
Am intrat in Bucuresti prin sud si am traversat tot cartierul Ghencea,spre nord.Bulevardul Ghencea este in lucru si pentru asta este un adevarat calvar si pentru biciclisti.Nu doar ca se lucreaza la infrastructura, dar ce-a existenta este distrusa.M-am trezit instat cand am traversat acest bulevard.Ajuns la final stampilez Brevet Cardul si intru in posesia frumoasei medalii.Dupa ce imi iau la revedere de la gazde,desfac bicicleta,o bag in masina si plec spre Pitetsi.Drumul pana la Pitesti a fost un adevarat calvar,am oprit in mai toate statiile de alimentara pentru cate o ora de odihna.
In concluzie:A fost o tura relativ usoara in ceea ce priveste tehnicitatea traseului.1500 metri diferenta nivel,pe o distanta asa mare nu este chiar asa de mult.In schimb,datorita conditiilor meteo,in special acea portiune de 80 km cu vant din fata,ne-a facut sa terminam tura in aproximativ 25 ore.In turele precedente de 400 km,timpul final era undeva la 23-24 ore.Un alt punct negativ al acestei ture(curse),este lipsa unui punct de odihna,ceea ce face din BRM400 sa fie mai greu/dificil decat BRM600.La acesta din urma,la jumatatea distantei,organizatorul amenajeaza un spatiu de odihna.
In afara de problemele musculare aparute pe la km 140 si lipsa somnului,nu au existat alte probleme.O tura frumoasa,pentru mine a sasea de 400 km!