BRM600 Randonneur!De la o extrema la alta ! (25-26 iun 2022)
BRM600 Randonneur!De la o extrema la alta ! (25-26 iun 2022)
In sfarsit,marea provocare a celor 600 kilometri.Nu că ar fi cea mai lunga cursa făcută de mine,dar în ultimii doi ani am abandonat din diverse motive(vânt puternic dupa 320 km rulati,urmati de abandon,la prima incercare din 2020,la a doua incercare tot in 2020,cauciuc taiat intr-o sticla sparta, dupa 75 km rulati,abandon.Canicula si strategie proasta la prima incercare din 2021,ceasul "desteptator" ,dupa 365 km parcursi ca la carte, la cea de-a doua incercare din 2021).In cei doi ani de pandemie,singurul lucru care a lipsit din partea organizatorului a fost punctul de odihna de la jumatatea traseului si asta datorita regulilor instituite de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta in cauza fiind pandemia de Covid.
De data asta la start suntem 11 baieti.11 pentru 600 km.Cu noi la start sunt si cativa baieti pt tura de 1000 km.Startul este comun,ca de altfel si o parte din traseu.
-km 0,plecam in grup compact de la Arcul de Triumf si ne indreptam spre sudul Bucurestului pe bulevardul Ghencea.Ajungem in loc.Domnesti,iar drumul cu asfalt bun incepe sa faca diferente intre noi.Asa ca raman in coada plutonului cu Laurentiu.Vremea incepe sa devina fierbinte.Se anunta temperaturi de 31-32 grade,iar in campia Baraganului ele se resimit mai ridicate.Floarea soarelui este in plina florescenta si cateva cadre cu lanul pica tocmai bine.
-km 40,pe partea stangă un panou urias indica faptul ca in zona este o gradina cu lavanda iar in fata la cateva sute de metri se intrezareste un grup de ciclisti care stateau pe marginea drumului.De la distanta aia as fi jurat ca s-au oprit cu intentia de a mearge in lanul cu lavanda.Ajunsi in dreptul grupului,am neplacuta surpriza sa constat ca Florin un biciclist cu ștate vechi este in fund pe iarba cu niste julituri urate la genunchi si cot.In plus aflu repede ca este posibil sa aibe ceva fracturi.Ii dau cheia de spite lui Mihail,ca si el a cazut,iar apoi pt ca suntem multi ii sugerez lui Laurentiu sa plecam.Insa regulamentul spune ca trebuie sa stai pana cand vine o masina sa-l recupereze.Si in 20 minute vine o astfel de masina.Colegii il ajuta sa urce in masina.Dupa acest incident nedorit plecam la drum.
-km 66,intram in orasul Videle si ne oprim la statia Petrom.Afara soarele ardea destul de tare,iar noi aveam nevoie de ceva rece.Asa ca ne-am alimentat corespunzator(apa plata rece,cola si un suc de fructe mai mult pentru bidon,ca dupa ce-l golesc sa-mi prepar niste saruri de hidratare).Cu ocazia acestei opriri am mancat si un sandvis.
-km 82,ajungem la pizzeria Yanis din loc. Botoroaga.Aici fiind al doile P.C.Stampilez brevet cardul si servesc un pepsi rece alaturi de ceilalti ciclisti,care au ajuns inainte.Pentru ca s-a produs o incurcatura cu niste comenzi am servit niste cartofi,cu cascaval pane si pita.Dupa masa plecam la drum cu totii.Singurul disconfort resimtit pana acum este soarele fierbinte si abia este ora 12:00.
-km 148,strabatem localitatile de câmpie,traversăm orasul Rosiori de Vede si ne indreptăm spre loc.Maldăieni.Locul P.C.-ului 3.Aici facem o pauză relativ scurtă,doar servim câte o cola,ne punem apă rece in bidoane.Eu imi schimb pantaloni scurți cu o alta pereche uscata.La scurt timp,după ce ne luam la revedere de la gazde,ne intoarcem 3 km si viram stânga pe drumul spre Pitesti.
-km 174,ajungem in localitatea Doborotesti.Se fac aproape 100km de când am mancat ultima data,așa ca ne oprim la un supermarket destul de mare.Aici servesc un iaurt cu cereale preparat acasa,un hamburger de vită și multa apa rece.Temperatura resimțita este de 34-35 grade.
-km 187 intram in judetul Arges,in localitatea Surdulești
-km 217 ,localitatea Vulpești.De aici sunt parinții lui Mary,adica,bunicii copiilor mei.Stiind ca plec cu bicicleta in cursa,vineri i-am adus la bunici,iar astazi le-am facut o surpriza.Traseul trecand chiar prin localitate,am fixat o intalnire.Am fost foarte bucuros,ca au reusit sa ajunga,desi aveau de mers cam un kilometru pe jos.Alex mi-a luat casca si-a pus-o in cap,bucuros.Au urmat o serie de intrebari din partea lor.Nu apuc sa ma bucur pe deplin de prezenta lor,ca sosesc baieții din spate.M-am ințeles cu ei la ultima oprire,sa merg inainte ca sa nu-i oblig sa mai faca o pauză.
-km 229,pauza de admirat miriștea :).Ajungem in localitatea Bradu,baietii se opresc din nou.Suntem 5 in total.Pentru ca traseul trece pe strada Craiovei,la 150 metri de unde locuiesc eu,le spun de intenția mea de a trece pe la mine pe acasa sa ma schimb si sa fac un dus.Nu ma opresc cu ei ci pedalez inainte.
-km 249,ajung la bloc.Urc bicicleta acasa.Ma dezbrac rapid si fac un duș.Pica foarte bine.Pun haine curate pe mine,iau mancarea din frigider,cobor bicicleta,montez dispozitivele de mers noaptea si merg catre statia OMV,la iesirea din Pitesti spre Gaesti.Aici este P.C.-ul 4.Trebuie bon,asa ca achiziționez o doza de fanta pe care o beau liniștit la masa,alaturi de baieti.
-km 275,urmatoarea oprire o facem la iesirea din judetul Arges tot la o statie de alimentare cu carburant.Aici servesc un sandvis si un santal de portocale rosi.Nu stam foarte mult si dupa cativa kilometri viram stanga,mergem in usoara urcare 15 km dupa care urmeaza o succesiune de 4 urcari si 3 coborari consecutive,precum dinții unui fierăstrău.Nu lungi,dar spre varf destul de abrupte imi da de furca.Pentru ca ceilalti s-au dus inainte si am ramas ultimul,am facut si putin push bike pe una din cațarari.Intr-un final se termina,traversam si liziera de padure care precede intrarea in localitatea limitrofa orasului Targoviște si ne oprim la prima benzinarie aparuta in fața.
-km 311,aici cumpar niste cipsuri picante pentru a schimba gustul si o doza de cola.Totodata Adi,unul dintre baieți ramas cu mine si Laurentiu,prieten bun cu organizatorul Iulian,primeste un info.Drumul pe care urma sa megem pana la Moreni,este in reparatii si trebuie sa ocolim sectorul asta.Ruta ocolitoarea,era prin Pucioasa,apoi Varfuri si Valea Lunga.Aveam asa o vaga idee despre acel drum, pentru ca primul brevet parcurs in 2017 a trecut pe acolo,dar in sens invers.Deci,vai de fundul nostru.In plus Mihail abandoneaza.Probleme la bicicleta.La km 40,a cazut si el,deteriorand astfel partial bicicleta,in mod special roata din fata.Mai era un traseu usor spre Valea Lunga,pe DN72,dar daca așa s-a decis sa-l urmam pe cel din Pucioasa,așa am facut.Nu mai pierdem timpul,dupa ce studiez harta traseului pe google maps,plecam la drum.Drumul pana la Pucioasa a fost cu o panta de 1-2%,iar Mihnea si Adi,care au dus trena in mare parte mergeau prea repede pentru mine.Oricum una din probleme a fost,faptul ca mersul alaturi de ei m-a scos din cadenta mea obișnuita si pe portiuni intregi am fortat mai mult.Același lucru se intampla și pe urcari.Doar ca acum venea pedeapsa.Dupa ce intram in Pucioasa,inaintam usor pentru a gasi drumul care face dreapta spre Valea Mare.Il gasim repede dupa indicatoare.Si ce sa vezi,o serie de urcari foarte abrupte,dar nu lungi.Drumul este foarte prost.Ne apropiem de Ulmetul si totodata de cea mai apriga urcare.Pot spune ca am facut push bike fara sa mai stau pe ganduri,nu toata urcarea,dar 45% cu siguranta.Ajuns in varf,urmeaza o lunga coborare pana in Valea Lunga,o adevarata placere sa stai pe bicicleta.
-km 348 ,aici este locul de odihna si P.C.-ul 5.Era ora 5:00,cand dau brevet cardul si bonul de la p.c.-ul 4,primesc indicațiile pentru odihna.Vorbesc cu baieții si decidem ca ora 7:00 sa fie ora cand ne trezim.Adica ora cand o sa fim treziți,de organizator,pentru ca nu avem voie cu alarmele de telefon sau alte dispozitive.Asa ca ma descalț,iau rucsacul,pun device-urile la incarcat,ma intind pe saltea,ma acopar cu o paturica si ma culc.
Simt o mâna care ma zdruncina si deodata tresar.Este 7:00,trebuie sa ma trezesc.Imi fac menajul,ma imbrac si ies afară.Ploase si era frig,chiar frig in comparatie cu temperaturile ridicate anunțate.Iau brevet cardul,mananc o banana si vb cu baietii sa ne pregatim de drum.Si așa facem,doar ca dupa ce parasim curtea sali de sport,decidem sa ne oprim la un magazin si sa mancam.Eu beau un iaurt cu cereale si mananc niste saleuri.Pe la 9:00,reusim sa plecam traversând Moreniul si urcarile de aici.
-km 386,pauza de relaxare intr-o liziera de padure de pe traseu :).Pauza buna,ca sa mai scot din hainele de pe mine.
-km 397,ne oprim pentru pauza de masa in localitatea Brazi.Aici cumpar niste chiftele si paine,pe care le mananc afara la terasa.La fel fac si baietii.Ni s-a mai alaturat un baiat Alex,cand am plecat de la Valea Lunga.Asa ca eram iar 5.Ce m-a surprins la aceasta localitate,era ca avea statii de autobuz inchise ermetic cu tamplarie aluminiu si aer conditionat.Deci nu doar la Dubai vezi asta ci si la comuna Brazi.Plecam la drum.Este prima data cand simit disconfortul de la fund,desi drumul a fost in usoara coborare si s-a mers relativ bine.Soarele pare inghitit de nori,ba mai mult nici nu se intrezarea,iar nori care il acopereau erau negri si plin de ploaie.Mai facem o oprire scurta in localitatea Malamuc,iar apoi ne continuam drumul.
-km 450,localitatea Patru Frati,apar primele picaturi de ploaie.Nu le dam importanta si continuam sa rulam.Ne apropiem de localitatea Jilavele si totodata de intersectia cu DN1D.Ploaia se intesifica si ne forteaza sa tragem pe dreapta pentru a pregati rucsacul si a pune protectii pe telefoane
-km 459,chiar la intersectia cu DN1D,ne bagam sub o terasa.Ploua de rupe.Timpul nu era de partea noastra.Nu stateam prost,dar nici bine nu era.Laurentiu se uita pe aplicatiile meteo si ploaia v-a persista 2-3 ore.Dupa ce bag toate hainele in punga,la fel fac si cu telefonul si acumulatorul,asteptam ca ploaia sa scada in intesitate ca sa putem pleca.Si da,cum scade,ne urcam pe biciclete si plecam.Chiar daca pana la Urziceni erau 11 km,am tras foarte tare in speranta ca o sa lasam ploaia in urma.30+,era viteza de deplasare.Si dupa 5 km,in care ne-a facut fleasca,iesim de sub duș.Nu apucam bine sa intram in Urziceni,ca se pune nene si aici o ploaie de zici,de unde vine si asta.
-km 471,ploaia creste in intesitate si suntem forțați sa ne bagam sub o alta strașină.Si aici vrem sa aplicam aceiasi metoda,cum slabeste in intesitate plecam.Spre Slobozia cerul parea deschis,doar ca pana acolo erau 60 km,asa ca asteptam.10 minute am stat si chiar daca turna cu galeata am decis sa plecam.Plecați prin ploaia torențiala,mergem doar 6 km ,ca mai apoi ploaia sa se opreasca brusc.Cert este ca dupa 6 km parcurși,erau zone unde nu a cazut niciun strop de ploaie.Dar in fata noastra alti nori negri se aduna.Ma uit pe masinile care vin dinspre Slobozia sa vedem daca sunt picaturi de ploaie.
-km 484 facem inca o pauza si ne bagam repede sub doua corturi de pe marginea drumului.Corturi,care apartin,probabil unor negustori de legume si fructe.La scurt timp soseste si Alex.Nu stam mai mult de 10 minute si chiar daca picura,am pornit-o la drum.Laurentiu inainte si eu dupa el.Cu cat inaintam mai mult,cu atat ploaia era mai intensa.Practic,noi mergeam spre centrul furtuni.Merg prin ploaie cam 5 km.Este a treia repriza de ploaie torentiala.Trag destul de tare.
-km 495,simt in spate cum bicicleta țopaie ca o minge de fotbal.Imi zic in sine ca este drumul denivelat deși nu era.Ma mint si vreau sa cred ca nu am pană,deși indiciile erau clare.Mai aveam 5 km pana in p.c.-ul 6,trecusem de centrul furtuni si acum ploua mai domol.Incetinesc si trag cat sa ajung in p.c.Ma uit la roata spate si pana este evidenta.Merg asa inca 2 km si ma opresc,pentru ca aproape mergeam pe janta.Gasesc un pod betonat si aici imi fac atelierul.Intorc bicicleta cu rotile in sus.Scot roata spate.Desfac capacelul si scot tot aerul.Caut cheia de pana si reusesc destul de repede sa scot camera.Verific interiorul cauciucului cu mana sa nu existe sarme sau cioabe iesite prin interior,ca sa evit o a doua pana instant.Iau o cemera noua de rezerva,o umflu putin si o fixez pe janta.Bag cauciucul inapoi pe janta si o umflu.Intre timp trec pe langa mine Mihnea si Adi.Pun roata pe bicicleta si o fixez cu systemul quick release.Intorc bicicleta,mai dau cateva pompe,strang echipamentul utilizat si plec la drum.Tocmai bine,ploaia se oprise si soarele se vedea timid la orizont printre nori.
-km 500,ajung la statia peco din Cazănești.Colegii ma intreaba ce am patit.Le spun simplu râzând,pană!.Ma duc repede si cumpar doua cornuri cu ciocolata si asa intru in posesia bonului,pe care trebuia sa-l pastrez pentru final.In paralel cu mancatul,am scos un cleste multifunctional,care avea si o lama subtire de cutit si m-am apucat sa verific cauciucul pe afara.Dupa doua-trei ture reusesc sa scot,cetava pietricele marunte infipte in niste crapaturi mici mai vechi,un cap de sârma scurt care nu avea cum sa provoace pana,iar undeva pe mijlocul cauciucului, pe partea de rulare,bine pitit, un ciob.A trebuit sa scobesc bine in cauciuc ca sa-l elimin.Mai bag cateva pompe si roata arata acum, bine umflata.La scurt timp,plecam la drum.Cand sa ma pozitionez pe bicicleta,apar durerile de fund,ceva mai acute acum,dar dupa 2-3 km ma obisnuiesc din nou cu șaua.Viram dreapta de pe dn,spre Lehliu Gara.De data asta dusmanul numarul 1 al bicicliștilor isi arata colții.Vantul!Ne creaza ceva probleme pe cei 30 km rulați fara oprire.Nu am niciun altfel de disconfort muscular,as pedala in continuare zeci de kilometri fara mari probleme,dar fundul imi cauzeaza disconfort.Era oarecum de asteptat la cum am mers.
-km 535,ajungem la Lehliu Gara.Decidem sa mergem la restaurantul La Partid sa mancam ceva.Mai aveam 70 km si 3h30' sa ajungem la finish.Adica,ora 23:00,oficial inchidea cele 40 de ore in care trebuia parcursa distanta de 600 km.S-a mai adaugat o ora,data de organizator pentru incidentul de la km 40,deci finishul este la ora 24:00.La restaurant servesc o fasole,cu ardei si salata de ceapa.Beau si un pepsi.Pe la 19:30,ne punem in miscare.Același disconfort resimtit la fund.Doar ca nu mergem decat 100 metri si baieții opresc la statie peco pentru cafea.Nu dureaza mult stationarea si ne punem in miscare.Cerul este aproape senin,iar soarele pregatit sa apuna.Traversam rapid o serie de localitati Lehliu,Stefanesti,Ileana,Tămădău,pe care le-am tranzitat in ambele sensuri de foarte multe ori in cele 6 sezoane.
-km 565,in apropiere de Tămădău ne oprim pentru o poza cu asfințitul.Apoi mergem inca 2 km si facem o pauza mai mare la intrarea in localitatea Fundulea,dupa 35 km rulati.Aici beau o cola,ca dupa sosire ,sa ma țina treaz pana la Pitești.
-km 590 suntem in Pantelimon si dupa o scurta coborare si o urcare lina pe langa lacul cu acelasi nume,intram in Bucuresti.Ultimii 10 km,o adevarata gura de oxigen,datorita oprilor frecvente la semafoare,pentru a mai odihni fundul.
-km 599,6 dupa ce ne incadram corespunzator in giratoriul din Piata Aviatorilor si il traversam spre Bulevardul Maresal Constantin Prezan,colegii intra pe trotuar pe pista de bicicleta.La fel fac si eu,reduc viteza,sar peste bordura mica si ma ridic in picioare si incep sa pedalez pentru a prinde viteza.Doar ca dupa a doua pedala am simtit cum am lovit cu piciorul drept o creanga,care s-a rotit si mi-a intrat intre lant si blocul foilor,blocandu-mi angrenajul pedalier.Lucru care a dus la oprirea brusca a bicicletei si implicit a cazaturi mele intr-o parte.Nu am avut decat cateva julituri la cotul,soldul si genunchiul drept.M-am ridicat repede.Langa mine a venit si Alex.M-am dus la bicicleta si am inceput sa repar stricaciunile.Cornul dreapta stramb,l-am indreptat instant,lantul sarit iar lucru care m-a surprins a fost faptul ca roata spate a sarit din furca.Remediez repede stricaciunile cu sacrificiul de a ma face negru pe maini,ma urc pe bicicleta si impreuna cu Alex ajung la ceasul din parc.
-km 600,fixez bicicleta langa ceas si fac doua poze.Particip si la pozele de grup,apoi ma curat pe maini,imi iau la revedere de la baieti,fac cateva poze cu Arcul de Triumf si merg catre masina.De data asta la sosire nu a fost nimeni pentru ca logistica cursei a fost mica la fel ca rutierii,asa ca se practica fotografia cu ceasul,să se vada ora sosiri.
In concluzie:
-deși cu temele facute,nu a fost o cursa reușita din punct de vedere tehnic,decat in primii 82 km,cat am mers cu Laurentiu.Cand grupului s-au alaturat Mihnea,Adi,Mihail si mai tarziu Alex,cadența mea a avut de suferit.De foarte multe ori am fost nevoit sa ies din zona de confort,lucru care mi-a adus un consum mai mare de energie(calorii)
-elementul surpriza,cu bucla de pe Pucioasa si catararea Varfuri,ne-a luat cateva zeci de minute de somn.Desi,as fi preferat sa merg 2 km pe langa bicicleta decat sa urc Varfuri.
-din punct de vedere muscular si articular nu am nicio problema,as putea pedala in continuare zeci de kilometri.In schimb partea dorsala(fundul),cu toate cele trei schimburi de pantaloni si cu saua cu gel,am resimtit destul de acut disconfortul.
-oboseala acumulata datorita orelor putine de somn inainte si in timpul cursei a iesit si ea in evidenta in momentul cand m-am asezat pe scaunul de la masina si in plus la 40 km de Bucuresti,am tras masina intr-o benzinarie si am bagat somn de voie,o ora.
-atunci cand mergi pe bicicleta,asupra ta si a bicicletei,care formeaza un intreg,actioneaza trei forte.GRAVITATEA,FRECAREA si REZISTENTA LA AER.Toate aceste trei forte actioneaza asupra centrului de greutate.Si de cele mai multe ori acesta este fix unde stai cu fundul pe șa.Cu cat viteza este mai mare,aceste trei forte cresc si ele.La acestea se mai adauga si alte elemente care duc la un disconfort accentuat al fundului.Drumul cu multe denivelari si sparturi,cățărări multiple,transpiratia,care duce la umezirea bazonului,greutatea corporala.
-partea buna,lucru care a șters cu buretele tot disconfortul resimțit,este ca am devenit SUPER RANDONNEURS pentru a 4-a oara.