BRM400 Randonneur! Vantul demonic! (6-7 mai 2023)
BRM400 Randonneur! Vantul demonic! (6-7 mai 2023)
A opta cursa de 400 km este sub semnul vantului,cel putin asa prezentau site-urile meteo de specialitate si sub semnul celor 27 de ore.In mare parte vant din fata.Din cele 8 curse de 400 km,la care am participat,plus asta de astazi, 7 sunt ca brevet BRM si una in regim Flache.
Ma trezesc pe la 5:25 si fac ultimele pregatiri,in special in domeniu gastronomic.Pe langa cele doua bidoane de iaurt in care am pus cereale integrale din belsug,am pregarit si 3 sandvisuri,cu(ou,branza,castravete si salam canadian),un baton mars dublu si un bidon de apa de 900ml cu electroliti.Pun totul in noul backpack de bicicleta,care este destul de incapator(15 litri,maxim).Cobor tot echipamentul la masina si pe la 6:20 plec spre Bucuresti.Ajung in jurul Arcului de Triumf pe 7:40 si gasesc repede loc de parcare.Echipez bicicleta si merg in zona de start,unde predau declaratia,primesc BC-ul si ma pregatesc de start.
gata de start
Km 0:Nici nu apuc sa bag BC-ul in borseta ca deja este ora 8:00 si ciclistii se indreapta spre sosea.Pornesc ceasul,gps-ul,dar si noua aplicatia prin care este urmarita in timp real pozitia noastra.La drum.Ne deplasam spre Baneasa,unde viram la dreapta pe langa ambasada USA.Traficul este lejer la acea ora.Nu merg repede si asta ma face sa raman printre ultimii.Prefer sa plec incet si apoi sa cresc viteza treptat pe masura ce ma incalzesc,pana la limita confortului si sa raman in aceasta zona cat mai mult posibil.Continui sa rulez spre nord,trecand prin Voluntari,Tunari spre Balotesti.Mi-a placut acesta bucata de traseu,pentru ca trece prin spatele aeroportului Otopeni si ai acea satisfactie de copil cand vezi avioanele zburand asa aproape.Am incercat sa fac si cateva fotografii,dar nu au iesit asa stralucite.
Km 22:Virez dreapta pe dj101 si merg ca la brevetul de 200 spre Fierbinti Targ si apoi Maia.Daca pana acum diferitele localitati de pe traseu prin dimensiunea lor,blocau intensitatea vantului,din localitatea Maia,unde se afla primul punct de control mersul pe bicicleta a inceput sa devina un chin.Dupa ce semnez si stampilez BC-ul plec spre Mizil.
Km 53: Conform site-urilor de meteorologie de la ora 10:00 pana la 16:00,vantul avea sa creasca in intesitate ajungand la 45 km/h la rafala,iar continuu pe la 30 km/h.Aplec capul in fata si inaintez greu.In zonele de camp deschis batea asa tare incat destul de frecvent trebuia sa tin strasnic de ghidonul bicicletei ca sa nu ma dea jos.Campiile si zonele expuse au inceput sa se mareasca,iar zonele cu case sa fie din ce in ce mai mici.Pauzele au inceput sa se indeseasca din cauza vantului.Mergeam 5-10 km si faceam pauza cateva minute.Iar cand sufla vantul tare nici nu mai dadadeam din pedale,nu de alta dar aveam nevoie de energie.Greu,reusesc sa ajung in Mizil la PC 2 de control 5h09',96 km.Resimit o durere in jurul genunchilor.O durere care se manifesta printr-un junghi,pe care nu am mai resimtit-o pana acum.Aceasta durere era constanta si chiar se manifesta si cand nu eram pe bicicleta.Posibil sa fie de la vant.Nu am luat nicio doctorie si am asteptat sa vad daca se linisteste.
avion cu motor....ia-ma si pe mine-n zbor
casa lui Jack...:)
linia galbena
al doilea PC la Maia
Brevet Cardul si prima stampila
galben cat vezi,relax psihic ...ca sa invingem vantul moral!
printre "rapiti"
auto-pauza
am fost la Baba Ana sa o intreb de vant,ne mai chinuie mult?
am stat la semafor ...ca dor trece trenul
Km 96:Desi timpul scos pana acum (5h09') este unul foarte bun pentru mine in conditiile de vreme nevaforabila,nu imi dadea mari sperante pentru finalizarea cursei daca vantul continua sa bata asa tare.Una din strategiile mele la cursele de anduranta este sa parcurg 100 km in 6 ore cu pauze cu tot.Daca reusesc lucrul asta,siguranta terminari unui brevet este rezolvat.Cand prima 100 de kilometri este majoritara pe un teren plat,cu putina diferenta de nivel si conditii meteorologice normale,atunci timpul scade la 5 ore cu pauze cu tot.Este o strategie in logica fizici corpului omenesc.La inceputul cursei ai mai multa energie,spre final sunt multi factori care iti incetinesc deplasarea.In PC 3 primesc o sticla de 0,5l apa plata din partea organizatorului.In cele 5 minute petrecute o golesc.Ma urc pe bicicleta si incep sa pedalez spre Slobozia unde era urmatorul punct de control.
Km 98:parasec orasul Mizil si cum era de asteptat direct in camp.Vantul batea la fel de tare si pana la 20:00 nu sunt sanse sa scapam de el.Aplic strategia dintre Maia(PC2) si Mizil(PC3) 10 km parcursi pauza,iar cand vantul creste in intesitate nu pedalez.
Km 142: ma opresc in localitatea Grindu pentru pauza de masa.Daca pe bicicleta am servit mancare de-a lungul timpului,pentru ca nu existau conditii meteo nefavorabile,astazi asa ceva este destul de dificil datorita vantului.Asa ca apelez la o alta metoda,mersul pe langa bicicleta,mancand din sandvis :).Durerea din jurul genunchilor ma lasa si ea
Km 155: ajung in localitatea Cocora,conform harti gpx,pe care o aveam pe gps trebuia sa fac dreapta spre Cazanesti si exact asa am facut.Am avut parte de 12 km,pe care i-am rulat cu vantul din spate cu peste 30 km/h.Altceva.
Km 170:ajung in localitatea Cazanesti si caut un magazin.Gasesc unul pe stanga chiar la intersectia cu DN2A.Aici iau o sticla de apa si o doza de pepsi.Cu jumatate de bidon ma spal pe fata ca eram plin de sare,iar restul umplu rezervoarele.Raman in tricou pentru ca afara s-a incalzit bine,pun bluza in bikepack si plec la drum.Incepe iar chinul vantului din fata.Mai am de indurat 30 km pana la Slobozia.
PC-ul 3 ,Mizil!
pauza din 10 in 10 km,vantul este de vina!
am intrat in judetul Buzau
Km 200:Ajung in benzinaria Lukoil.Bifez in aplicatie ca sunt aici,stampilez BC-ul,mananc ultimul sandvis si intre timp incep sa apara si din baieti.Dupa ce ne dam la vorba aflu ca traseul a fost schimbat,ajungandu-se la versiunea 3.Intreb repede unde sunt modificarile si imi spune un nene ca din Slobozia mergem spre Drajna si de acolo spre Lehiu Gara.Imi iau la revedere de la baieti si plec.Pana trec podul peste Ialomita,vantul se simte tot din fata.
Km 205:ALTCEVA,cu vant din spate parcurg 15 km pana la Drajna destul de rapid,media deplasarii fiind peste 30 km/h
Km 220:In Drajna virez dreapta si intru pe DN3A.Intentia mea era sa parcurg aceasta bucata fara pauza,doar ca dupa 36 km rulati ca la carte a inceput sa se faca intuneric.Era 20:42 cand echipam bicicleta cu far si stop,iar eu luam vesta reflectorizanta si alte obiecte vestimentare.Urmatorii 20 km ii parcurg in bezna.Nu chiar atat de intuneric,senin,luna plina stralucitoare,localitatile luminate,in plus farul de la bicicleta are suficienti lumeni.
Km 262:Ajung la PC-ul 5,care era restaurantul La Partid pe la 22:04.Aici bifez in aplicatie ca am ajuns,stampilez BC-ul,ii salut pe colegii care erau deja acolo si ma asez la o masa.Cum am terminat toate sandvisurile de acasa si aveam nevoie de mancare,mi-am luat doi hamburgeri.Unul l-am servit la masa,iar altul l-am bagat la bikepack.Verific incarcarea dispozitivelor(telefon,ceas,gps) sa vad daca imi ajung pana la sosire.Merg pana la o statie peco si achizitionez doua baterii de rezerva,apoi mai stau o juma de ora in restaurant.Imi fac menajul.Pe la 23:30,doi baieti se pregatesc sa plece,ca i-am vazut pregatindu-se.Ca sa nu merg singur noaptea,ii intreb daca pot merge cu ei.Raspunsul este pozitiv,asa ca la drum.
am ajuns in ???
dupa 200 km de vant din fata si lateral....am ajuns in PC 4
km 237,pauza de echipare mers noaptea!
gata de mers noaptea
La Partid
Km 299:facem o prima pauza dupa 36 de km rulati cu viteza mare la benzinaria din localitatea Manastirea.Ce-i drept am tras ca sa raman cu baietii si m-am fortat ca sa fac lucrul asta,iesind din zona de confort.Chiar le-am zis la baieti ca daca continua sa mearga tare,eu ma descurc singur.Dar am intelegere din partea lor si mai reduc viteza de deplasare.Un lucru a fost sigur,vantul nici macar nu mai adia,cel putin asa am simtit in astia 36 km.Pauzele mai mari de 5 -10 minute duc la o racire a organismului.Hainele jilave si pline de sare,sa racesc si ele,astfel cand am fost nevoiti sa plecam am simtit rece in tot organismul.Chiar am avut momente pe bicicleta cand tremuram la propriu.A trebuit sa ma ridic in picioare si sa pedalez intens,ca sa ma incalzesc iar.
Km 300:plecam de la benzinaria din localitatea Manastirea aflata pe DN31si viram dreapta pe DJ403.Pedalam in aceiasi formatie de 3,doar ca acum se urca usor,panta avand 1%.Aveam sa parcurgem 28 km fara sa intalnim o alta localitate.In plus temperatura a scazut destul de mult.La acea ora erau doar 5°C si asta amplificata de lacul din zona.28 de km de Baragan.Pe acest drum am traversat si o liziera de padure destul de mare,in plus cineva a uitat sa faca drenajul drumului si dupa ce-au pus un covor de asfalt,au fost nevoiti in zeci de locuri sa taie strada si sa bage tuburi.Va dati seama cum era de segmentat drumul.In apropiere de prima localitate Luica am avut parte si de gravel pe cateva portiuni de drum.
Km 333:Cu cateva sute de metri de primaria Budesti,unde era PC-ul 6,ne-am oprit fara un motiv anume.Un echipaj de politie aflat in zona ne-a interogat in scop informativ.Ne-a intrebat daca am avut probleme si apoi ne-a urat drum bun.La Budesti facem poze cu bicicletele,apoi intru in curtea primariei si imi schimb tricoul jilav cu o bluza termica subtire.Dar nu a fost suficient asa ca am pus si bluza groasa.Chiar era frig.Nu mai spun de degetele de la maini,cat de reci erau.O parte din energia organismului era concentrata in zona capilarelor falangelor pentru ale incalzi.Initial am vrut sa mananc aici hamburgerul si ultima sticla de iaurt cu cereale dar in urma discutiilor cu cei doi colegi am renuntat si am plecat sa cautam benzinaria.
Km 337:ajungem la benzinarie si o rugam pe doamna de acolo sa ne primeasca inauntru sa mancam si noi la caldura.Se indura de noi si ne lasa in interior.Eu cu masa mea,baietii si-au luat la pachet pizza.Terminam de mancat,multumim doamnei pentru ospitalitate si ne pregatim sa plecam la drum.Inainte sa plecam,o gasca de baieti care isi faceau veacul pe acolo si ne-au interogat din curiozitate,pleaca si ei.Acelasi aer rece,acelasi tremuraturi,acelasi pedale din picioare pana ridicam temperatura corpului.Ne mai ramaneau 66 km pana la final.Odata cu plecarea din benzinarie,avand in vedere ca este deja 3:10 dimineata,incep sa accelereze.Trag si eu cat pot,dar cu fiecare kilometru parcurs distanta dintre noi incepe sa creasca pana incet,incet incep sa-i pierd din vedere.Poate este mai bine asa.Poate au inteles si ei ca dupa 90 km rulati impreuna este mai bine sa mergem separat.Deja zona de comfort a fost fortata destul de des in acesti kilometri.
Km 357 :ajung in localitatea Fundeni.Desi era ora 4:20,oamenii aglomereau statiile de autobuz.Cu ochii de jur imprejur,neglijez navigatia si cand imi arunc ochii vad ca a disparut dunga mov care indica traseul si ma trezesc cu cursorul gps-ului pe dunga portocalie.Micsorez repede harta si vad c-am iesit de pe traseu.Intorc bicicleta si pedalez intens.Ajung unde trebuia sa virez dreapta,iar acum virez stanga.Un kilometru si cateva sute de metri am iesit de pe traseu,dus-intors 2,5 km.
km 300 si doar 5 grade
Budesti,PC 5
Km 363:fac o prima pauza in localitatea Branesti.Este ora 5:08 si incepe sa se faca lumina.Dupa ce renunt la farul fata care era inutil mai fac o singura oprire pentru o poza cu rasaritul.
Km 392:Sub soarele diminetii ajung in Tunari si implicit la punctul de control 7.Aici fac o pauza mai mare ca sa demontez dispozitivele de luminat si semnalizat,apoi dupa ce fac poza de control si bifez in aplicatie,plec la drum pentru ultimii 11 km.In cartierul Pipera pe care il traversez la rasarit fac o inregistrare video cu telefonul,pentru ca strada era aproape goala,din cand in cand trecea cate o masina.Ajuns langa Herestrau,pentru ca era asa de liniste si liber am profitat la maxim sa trag cateva cadre.Nu mai conta nici timpul,nici oboseala,mai aveam un kilometru jumatate pana la ceas puteam sa-i fac si târâș in cele 3 ore si ceva ramase din cele 27.
Km 407: Ajung la final,fac poza de control cu ceasul,bifez in aplicatie,imi trag sufletul,inchid dispozitivele gps,fac niste poze cu Arcul de Triumf,deja devenite clasice si ma indrept spre masina.In mintea mea,era acea bucurie,satisfactie ca nu am abandonat desi primii 200 km au fost cranceni.La masina cand deschid aplicatiile social-media aflu ca pe site,organizatorul a mai oferit 2h in plus datorita conditiilor meteo.Imi aduc aminte ca in timpul pandemiei,la o cursa de 600 km,am abandonat dupa 350 km rulati datorita unei astfel de intemperii(vant puternic).
sincronizare perfecta la timp....km o mica diferenta(cat am fost coborat de pe bicicleta)
rasarit
PC 6,Hotel Bliss
Herastrau
FINAL ! ! ! BRM400 ! ! !
PC 7,La ceas!
fiecare cu triumful lui
fiecare cu triumful lui
Concluzie:
-A opta cursa de 400 km,din tot atatea pe care o termin.Procentaj de 100%.
-Cu exceptia durerilor de genunchi care s-au intins pe aproape 100 km de pe la km 60 la 140,alte probleme nu am avut.Si aceste junghiuri cu siguranta au fost provocate de vant.Am avut pantalonii scurti,fara colanti si fara pantaloni.
-Am testat o noua metoda de a merge pe vant din fata fara un consum de energie mare.In timpul rafalelor nu dau din pedale,las bicicleta sa mearga din inertie si imi mentin echilibru.