Search this site
Embedded Files
Exploratorii M
  • Acasa
  • Drumetii Montane
    • Romania
    • Europa
  • Calatorii
    • Romania
    • Europa
  • Ciclism Anduranta
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2018
    • 2017
  • Cicloturism
  • Alergare
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
  • Aventura
  • Despre Mine
Exploratorii M
  • Acasa
  • Drumetii Montane
    • Romania
    • Europa
  • Calatorii
    • Romania
    • Europa
  • Ciclism Anduranta
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2018
    • 2017
  • Cicloturism
  • Alergare
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
  • Aventura
  • Despre Mine
  • More
    • Acasa
    • Drumetii Montane
      • Romania
      • Europa
    • Calatorii
      • Romania
      • Europa
    • Ciclism Anduranta
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2018
      • 2017
    • Cicloturism
    • Alergare
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
    • Aventura
    • Despre Mine

BRM 300 Fortis ! Sub semnul lui Aeolus! (26 apr 2025)

Știam cum va arăta ziua de astăzi, pentru că prognoza meteo nu s-a schimbat deloc, deși era interogată de câteva ori pe zi. Așa că luam în calcul să termin brevetul de 300 km în 18-20 ore, la limită. În plus Iulian ne-a asigurat că în perioada de intensitate maximă a intemperiilor să ne adăpostim că timpul acesta o să ne fie scăzut din timpul total.

În dimineața zilei de 26 aprilie sunt prezent la Arcul de Triumf pentru a începe provocarea celor 300 km. Vremea este liniștită în jurul orei 8:00, nici urmă de vânt sau nori furioși. La ora 8:00, facem tradiționala poză de grup și ne punem în mișcare. Suntem în jur de 25 de cicliști.

Km 0-36 Deși traficul nu este aglomerat la ora asta a dimineții, semafoarele își fac treaba și ne opresc înaintarea. Rămân lângă unul dintre grupuri, deși nu voiam să forțez. Însă primele pasaje de pe DN1 mă separă de grup. Continui să rulez cu o viteză destul de mare și în Voluntari reușesc să prind unul din grupuri. Pentru că nu bătea deloc vântul am decis să trag tare cât vremea îmi permite. Traversăm câteva comune și ajungem la PC 2 (Rustic Pub), comuna Grădiștea km 36. Timpul excelent la fel ca vremea. Deși mergeam mai tare decât de obicei, eram decis să-mi continui drumul singur.

vremea in Urziceni

vremea in Lehliu-Gara

al 6-lea Super Randonneur

gata de start

PC 2 la km 36

36 km in 1h17' cu o medie de 29.5 km/h

Km 36-96 După check-inul în aplicație și pozele de rigoare, grupul se pune în mișcare. Mă urc pe bicicletă și pornesc și eu. După două-trei viraje îi prind din urmă și rămân în spatele lor. Kilometru după kilometru pedalați lângă ei, ajungem aproape de DN1D în localitatea Jilavele. Aici virăm dreapta pe dn și aveam prima întâlnire cu vântul și nu doar. După câțiva kilometrii rulați pe dn, m-am rupt de grup și nu am fost singurul. Intensitatea vântului mi-a tăiat din elan. Am continuat să rulez la o viteză mult mai mică. Am trecut de Urziceni și am virat stânga pe dj203b. Dacă tot merg încet și sunt trecut de kilometru 70 mai bine mănânc un sandviș. Mă opresc, scot sandvișul și mă pun în mișcare. Mestec și pedalez încet. Vântul avea două viteze. În viteza unu bătea constant cu 20 km/h și puteam să înaintez normal. În viteza a doua, bătea în rafale și atingea peste 40 km/h. Aveam lecția învățată de la edițiile precedente. Când vine rafala nu mai dai din pedale ci lași bicicleta să înainteze din inerție, chiar dacă pierzi din viteză. Ajung la km 96, fac check-inul în aplicație în localitatea Satul Nou și virez dreapta. Teoretic scap de vântul frontal, dar îl am din lateral.

PC 3 la km 96

Km 96-165 Cu vântul din lateral ar fi trebuit să fie mai ușor de mers pe bicicletă și da, înaintam cu o viteză mai mare, dar când venea rafala, mergeam cu bicicleta oblic și o țineam strașnic de ghidon. Ating borna 100 km, în mai puțin de 4h (3h57') și asta în condițiile descrise mai sus. Apar primii stropi de ploaie, dar nu durează mai mult de 10 minute. Ajung în localitatea Cocora, odată cu virajul spre dreapta la 90° am vântul din spate. Cu vântul din spate am depășit deseori viteza de 40 km/h. La km 140, mai fac o pauză de masă și mănânc al doilea sandviș și o felie de cozonac. Drumul spre Lehliu Gară pare o simplă formalitate, doar anumite cadre oferite de câmpurile cultivate cu rapiță mă mai opresc pentru câteva fotografii. Verdele din jur este liniștitor, dar galbenul rapiței este absolut încântător. PC4 (Lehliu Gară) vine cu o pauză scurtă. Mănânc câteva jumătăți de banană, beau apă și decid să plec la drum. Mai aveam 35 km, până să ating borna 200 și în plus după înaintarea avută mă apropii de 4h și pentru a două sută.

borna 100 km sub 4h!

fiecare cu rapita lui !

prea mult galben

PC 4 la km 165

un pic de rustic La Partid

Km 165 -174 Grădina cu lavandă de la PC5 ar fi trebuit să fie colorată dar arăta mai degrabă cu niște snopi de paie uscate. Cei 9 km au fost parțiali ușori. Fac check-inul, două poze și merg mai departe.

PC 5 la km 174 Gradina cu lavanda

Km 174- 246 Abia trecut de km 174, nu apuc să mă bucur de vântul din spate decât câțiva kilometri. Când intersectez dj303, pentru 15 km aveam să înfrunt vântul din față. Ce grei pari acești kilometri acum. Trec de Valea Argovei, mai merg aproximativ 3 kilometri și virez dreapta. Scap de vântul din față și acum merg cu el parțial din spate și din lateral. Ating borna 200 km în 8h07'. Doar cu 7 minute peste cele 4h. Era ora 16:07, conform planului de acasă, știind de intemperiile pe care aveam să le înfrunt, aici aveam planificat să ajung la ora 20:00. Ce puteam să mai spun. Până la localitatea Mânăstirea îmi rămâneau 17 km, nu ușori. Drumul este plin de văi adânci care trebuie coborâte și apoi urcate. Aici fac o pauză mai mare. Cumpăr un bidon cu apă, o doză de cola, mănânc al treilea sandviș și mă pregătesc să traversez cei aproximativ 26 km de câmp și pădure din Bărăgan fără să trec prin niciun sat sau comună. În plus mai era și vântul. Dar vântul pică bine în acest segment, dreapta spate. Nu mă ajută cine știe ce, dar măcar îmi da voie să înaintez. Era ora 18:20 și km 247 când ajung în PC6 la Luica gară. O gară ca în povești, situată în mijlocul câmpului, iar când trenul oprește, lucru care s-a întâmplat când eram prezent acolo, circulația pe dj403 este blocată, iar oamenii coboară în stradă. Fac un mic calcul si odată cu acesta fac o mică strategie. Este clar că nu am cum să fac a treia sută de km în 4 ore, dar măcar să ajung pe lumină.

Fantana Doamnei!

borna 200 in 8h07' medie de mers 27.2 km/h

marea din Baragan !

privind in spate

Biserica Sf. Dumitru si Nestor

Gara Luica din mijlocul campului

oamenii coboara in mijlocul strazi

PC 6 Luica Gara

Km 246-281 Când aveam nevoie cel mai mult de vânt din spate pentru aproximativ 20 km merg cu el din față. Mai fac o pauză de cozonac (adevărat carbohidrat), mulțumesc mama și reușesc să ajung la PC7, indicatorul cu localitatea Poșta la ora 19:54. La câteva secunde în spate apare și Iulian cu grupul alături de care am mers aproximativ 70 km. Ei merg mai repede și fac pauze mai lungi, eu merg mai încet și fac pauze mai scurte. Dacă nu ar fi fost înnorat afară ar fi fost lumină pană în jurul orei 21:00. Pentru orice eventualitate, montez stopul și farul apoi pun pe mine câteva elemente reflectorizante.

PC 7 indicator localitate Posta

Km 281-301 Ne punem în mișcare cu toții și pentru 5 km rămân în grup. Apoi mă rup și merg încet. Sâmbătă seara prin București traficul este intens, motiv pentru care merg chiar liniștit. Ajung la PC final (Grill la Family) după 12h57', da sub 13 ore, de necrezut!!!

final de brevet 300 km

Grill la Family

aplicatia prin care se urmareste live traseul nostru

Concluzii:

-Dintre toate cursele de 300 km parcurse de mine, aceasta a fost cea mai rapidă. Timpul meu pentru o astfel de cursă ,era în jurul de 16-17 ore, acum doar 13h

-În cazul acestei curse, vântul a fost mai mult prieten decât dușman și asta o spune timpul în care am terminat cursa.

-Totodată, în această cursă am înregistrat unul din cele mai bune rulaje.

 Drumetii Montane    Calatorii    Ciclism Anduranta    Cicloturism    Alergare    Aventura    Despre Mine

Copyright © 2021-2025  ExploratoriiM
Google Sites
Report abuse
Page details
Page updated
Google Sites
Report abuse